16 Mayıs 2014 Cuma

Haydi BİSMİLLAH ...

Öncelikle şunu söylemeliyim ki SOMA'da yaşanan bu durum karşısında çok da sevinemedim. İster istemez düşünüyorsunuz. Göçük altında kalanları, çıkartılamayanları... İçeride kim bilir orada olduğu bilinmeyen kaç kişi var.. Soma'da meydana gelen elim kazada hayatını kaybeden şehitlerimize Allah’tan rahmet, yakınlarına sabır ve başsağlığı diliyorum. Tüm Türkiye gibi vatandaşlarımızın acısını yüreğimde derinden hissediyorum. Temennim gelen acı haberlerin yerini müjdeli haberlere bırakması...



  Hayat bizler için devam ediyor. Her birimizin işi, okulu, düşünceleri ve hayalleri var. Gel gelelim Bu fotoğraftakiler ne!! Bu aletlerle alakalı olanlar ve görmüş olanlar ne olduğunu, ne yapıldığını bilirler. İlk önce benim bununla nasıl tanıştığımı anlatmak istiyorum. Geçmiş günün birinden bizim sayın at kafamız çay içtiğimiz ortamda değişik bir tabirde bulunuyor. "ARDUİNO"..
  "Ağabey diyor arduino alıcam." İlk tepkim yine hangi boş işlerle uğraşıyorsun sen dememle ekranı görmem bir oluyor. Neymiş bu falan derken baya merak ediyorum. Anlatıyor işte nedir ne değildir(Arduino hakkında nedir ne değildir artıları eksileri nelerdir.). Millet neler yapmış falan video gösteriyor ama ben bi anda orada değilim sanki. Yıllardır aradığım, beklediğim o varlık işte bu... merakım baya artıyor. Neyse o sıralar tabi birde vizelerle uğraşıyoruz. Son sınavlar falan benim aklıma bir sürü şey geliyor şöylemi yapsak bendemi alsam. Artık rüyamda bile gördüm desem yeri var. Düşünüyorum hele bir gideyim sınavlardan sonra memlekete de gelince daha ayrıntılı bakarım tabi yurdun interneti el verdiği ölçüde ....
  Gelince bakarım dedim ama hala aklımdan çıkmıyor. Sonra dedim memleketten dönünce vericem siparişi ... Siparişi verelim ama ne yapıcaz öyle gelsin birşeyler yaparız demekle olmaz ( Buradan sana sesleniyorum sayın at ağızlı :) ). Aklımda var birşeyler tabii...

  Gel gelelim yapacağım şeyi neden yapmak istediğime .. Sene tam olarak bilmiyorum ama lise bir veya iki o  sıralar ablam gelmiş tatile işte film falan izliyoruz. Hint filmi pek hint filmi sevmem tanıyanlar bilir ama oturduk izliyoruz. Filmin adı 3 İDİOTS ( İzlemeyenler için kesinlikle izlemeniz gereken bir filim.) Neyse burada elamanın birinin tez ödevi bu oradan beri aklımda ..  İşte film sonunda Google amcaya sor tabi işte 4 pervaneli helikopter, 3 idiots uçan şey nedir... Öğrendim ki ismiii   " QUADCOPTER"  ...
  Böylelikle ne yapacağımıda söylemiş bulunmaktayım. Sonraları tabi kimle nasıl nerede yapacaksın ki bunu, alalım desen bin liralar havada uçuyor. Öylece beynimin bir taraflarında kaldı..
  Lise bitti üniversiteye başladık. Sanki bilgisayar beni uyarırcasına bir video getirdi karşıma! Bak sen bunu yapabilirsin. Mühendis olacaksın neden olmasın. Hele bir başla! Tekrar aklıma geldi ama hala bir adım attığımız yok. Bir kaç gün daha bakıyorum böyle projelere falan bir tane gördüm pat attım linkini Hacı abiye .. Dedim böyle birşey yapsak kaça mal ederiz. Tabi ozaman arduinodan falan haberimiz yok. Dedi çok para tutar. Öyle deyince bi kalıyorsun zaten bak fiyatlara bin liralar havalarda uçuyor, yapacaksın uçar uçmaz belli değil. Yine öyle kaldı en son arduinoyu da görünce dayanamadım yapıyorum dedim... ( Şunuda söylemeden edemicen arduinoyu al tak bu iş bitti gibi değil yazıdan o çıkıyor biraz ama )

Neden quadcopter yapmak istediğimizi artık biliyorsunuz. Bakalım bununla uğraşırken başımıza neler gelecek. Bunları bende bilmiyorum beklicez ve hep beraber görücez...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Pages - Menu