1 Haziran 2014 Pazar

"Sen ne yapıyorsun?" culara gelsin ..

  Evet, bir projeye başladım. Adım adım ilerlemekte. Bazen bu adımlar çok küçük olsa da yine de ilerlemekte.. Bu süre zarfında facebook'taki durum güncellemelerimden olsa gerek normal okul yaşantımda da ne yapıyorsun sen şimdi? O resimdekiler ne? Gibi sorularla karşılaşıyorum. Bu sorular gerçekten de beni mutlu ediyor. Bunun yanında durum güncellemelere beğeni ilk gönderidekine nazaran gayet güzel bir artış var. Bu da bu proje üzerindeki kararlılığımdan olsa gerek.  Neyse lafı fazla uzatmayalım çok belli ettirememekte olmakla beraber final haftasındayım. Genel sorulara cevap vermeye çalışalım.

  Şimdi öncelikle direk projeyi anlatırsam bütün sorunlar cevaplanmış olur özel sorularda sorulduğu zaman cevap veririz. İlk cevap “ Sen ne yapıyorsun ?” culara gelsin.
Proje iki etaplı bir çalışma. İlk etabında quadcopter topluyorum. Kısaca quadcopter anlatmak gerekirse genellikle reklamcılık, sinema ve fotoğrafçılık alanında kullanılmakta. 4 pervaneli üzerinde çekim ekipmanı bulunduran bir hava aracı J
İkinci etap ise buna bir silah mekanizması eklenecek. Tabi silah denince akla ilk gelen türde değilde daha çok hobi alanında kullanılacak bir silah.. Boya topu atabilen bir mekanizma şuan için nasıl yapabiliriz kısmı düşünce aşamasında.. İkinci aşama çalışmaları daha başlamadı..

  “Peki, şuan proje ne durumda ?” cılara gelecek olursak. Proje biraz maliyetli olduğu için kendi harçlığımın yaklaşık üçte birini bu iş için ayırabiliyorum. Her ayın 7’sinde (klasik öğrencilik) eksik olan bir parçanın siparişini veriyorum. Hal böyle olunca biraz zamana yayılıyor proje.
Elimde şuan kullanılacak sensörler ( Gyro, Barometre, Kumpas ve hız ölçer ) ve GPS modülü bulunmakta. Şuan uğraşmakta olduğumuz kısım yazılım ile sensörleri birleştireme işlemi. Dediğim gibi sınav haftası olduğundan pek bu iş için vakit ayıramıyorum. İnşallah yaza ilk etabı hazır…
Projeye ilk başladığımda bu kadar ilgi göreceği aklımın ucundan bile geçmezdi. Bu konu beni baya mutlu ediyor.

  Son olarak kullandığımız parçaları buradan inceleyebilirsiniz…. Takipte kalın.. 
Arduino Mega

GPS Modülü

Quadcopter Kasası ( Karbon fiber)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Pages - Menu